Over ons

Welkom thuis bij de Choupettekes! Welkom in ons huisje waar jij kan groeien, spelen, leren en zoveel meer!

De beste omgeving om te groeien, spelen en te leren is immers eentje met veel liefde en warmte, en dat vind je in overvloed bij de Choupettekes. Uiteraard telt veiligheid mee, maar dat zit mee in ons totaalpakket bij veel knuffels en liefde.

Een goede hechting is heel belangrijk, het is vanuit deze hechting dat een kind zich (zelfstandig) zal gaan ontwikkelen. Het welbevinden en de betrokkenheid van onze kindjes staat hier in centraal.

Stimuleren doen we met plezier, maar wel op tempo dat het kind aangeeft. Om nieuwe dingen te kunnen leren moet een kindje klaar zijn, zowel fysiek als psychologisch.

Choupettes is een ontmoetingsplaats voor kinderen, maar ook voor jonge ouders. De eerste stappen naar samen spelen, daarna samen naar de kleuterschool! Ouders kunnen bij ons terecht met vragen of voor een gezellige babbel met ons of andere ouders!

Kom jij mee spelen bij de Choupettes?

Dat kan in van onze 4 vestigingen in Lier, Emblem en Broechem.

Liefs, Nathalie

Nathalie is oprichtster van Choupettes (2007) en zelf mama van 2 kindjes (Jack en Juliette). Sinds de oprichting van Choupettes in Lier zijn er nog 3 vestigingen gevolgd en leidt zij nu samen met haar echtgenoot Mike een zorgzaam team van kinderbegeleiders bij Choupettes. Samen regelen zij al wat daar nog bij komt kijken!

Visie

Samen willen we werken aan de groei van het kind, in een warme en veilige omgeving. In ons huis vertrekken alle pedagogische acties die we ondernemen vanuit het kind: wat heeft het kind nodig om te kunnen groeien, waar kunnen we ondersteunen en waar kunnen we stimuleren.

Dit doen we samen, samen met het kind, samen met de collega’s, samen met de ouders. Ook externe partners kunnen hierbij een rol spelen.

Choupettes wil meer zijn dan enkel een dagverblijf, bij ons komen de kindjes (en ouders) thuis: waar de kinderen nog kind mogen/moeten zijn en waar hun ‘eigen zijn’ wordt gerespecteerd, ongeacht de vele verschillen die er zijn.

Welbevinden en betrokkenheid worden dagelijks opgevolgd door de begeleiding, als kinderen zich niet goed in hun vel voelen wordt er gekeken naar hun basisbehoeften, heeft het kind niet goed gegeten of geslapen, hadden de ouders al iets gezegd die ochtend… Er wordt gekeken naar de noden van het kind en hoe de begeleiding hierop kan inspelen.